مجله اینترنتی وبلایت

فروشگاه های آنلاین وبلایت

مجله اینترنتی وبلایت

11 خوراکی که جلوی گرما زدگی را می گیرد

سعیده زنگنه ( سردبیر ) | شنبه | 1397/04/02 | 09:30 | شماره ی اول

0

37

ویدئوهای 11 خوراکی که جلوی گرما زدگی را می گیرد صداهای 11 خوراکی که جلوی گرما زدگی را می گیرد تصاویر 11 خوراکی که جلوی گرما زدگی را می گیرد

این 11 مورد منوی پیشنهادی اختصاصی مجله اینترنتی وبلایت است که برای شما و از آخرین منابع پژوهشی روز دنیا ترجمه شده است. پیشنهادهایی که جلوی گرمازدگی تابستان و گرمای شدید را می گیرد و بدنتان را خنک نگه می دارد برای جنگیدن با این فصل زیبا و گرمایش.

 
11 غذایی که جلوی گرما زدگی  را می گیرد 
داشتن رژیم سالم در تابستان که گرما نفس مان را می گیرد خیلی هم سخت نیست. خیلی از ما به دنبال رژیم آنلاین هستیم و سعی می کنیم اطلاعات تغذیه و سلامت خود را به روز کنیم تا متناسب با شرایط بهترین و ساده ترین راه را انتخاب کنیم به خصوص در تابستان که تنوع میوه و سبزیجات زیاد است . تایستان که می رسد اندام های بدن ما برای اینکه درست کار کنند به میزان بیشتری از آب نیاز دارند. وقتی گرما بخش زیادی از این ذخیره آبی را تبخیر می کند یا به شکل عرق از سر و صورت مان جاری می کند دیگر چیزی به اندام های حیاتی نمی رسد . تصورش سخت است اما قلب ، کلیه ، شش ها و ... بدون آب می میرند . دو سوم بدن ما آب است. 
 
خیار 
95 درصد خیار آب است . یک فنجان از تکه های خیار فقط 16 کالری دارد و همین دلیل کافی است تا قانع شویم که خیار هم برای کاهش وزن کمک مان می کند هم سپری می شود برای محافظت در برابر آفتاب و گرمای تابستان. به جز اینها خیار منبع طبیعی سم زدایی هم هست. خیار را با پوست بخورید البته بعد از شستشوی کامل. پوست خیار منبع ویتامین C  و آنتی اکسیدان است و پوست تان را در برابر اشعه های UVA / UVB و خدای نکرده ابتلا به سرطان پوست محافظت می کند. 
 
هندوانه 
هندوانه سرد است و مملو از آب . درست مقابل داغی و خشکی گرمای هوا . 
قبل از بیرون رفتن از خانه و قرار گرفتن در فضای باز زیر نور خورشید ، یکی دو برش هندوانه خنک بخورید و بزنید به دل گرما . هندوانه با همه وجودش به کمک تان می آید.
 
 
کیوی
کارشناسان تغذیه می گویند 20 درصد آب را از غذای روزانه ای که مصرف می کنیم تامین می شود. کیوی هم یکی از همان مواد غذایی است که اگر در رژیم غذایی تان قرار بگیرد، یار کمکی بدن تان می شود. کیوی یک میوه آبدار است که نه تنها به افزایش سطح هیدراتاسیون کمک می کند، بلکه  237 میلی گرم الکترولیت مهم دارد که برای انقباض عضله حیاتی است برای وقتی که بدن در گرما آب از دست می دهد و به قلب و سیستم گردش خون فشار وارد می شود . کلیه هم توانایی اش را برای حفظ املاح و الکترولیت ها از دست می دهد. قبل از شروع کار روزانه در گرما ، کیوی بخورید تا بمب پتاسیم را که مهمترین الکترولیت بدن به حساب می آید با خود همراه ببرید. 
 
کرفس
کرفس هم در ذخیره آب مثل خیار است و درصد بالایی از مایع حیات را در خودش جای داده . باورتان می شود ؟ 96 درصد این سبزی آب است. فقط  2 یا 3 ساقه کرفس می تواند تمام مواد معدنی حیاتی مورد نیاز بدن تان مثل سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و روی از دست رفته بدن تان را سرجای اش برگرداند. 
 
نعنا
در مقاله ای می خواندم که در کشورهای آن سوی آب ، فصل گرما که می شود فروش بستنی نعنایی بالا می رود. به نظر شما چرا مردم طعم نعنا را در تابستان نسبت به قهوه یا شکلات ترجیح می دهد . بله درست است. به خاطر طعم خنک نعنا و احساس سرمایی که ایجاد می کند. در نعنا ماده ای وجود دارد که با گیرنده های مغز با عنوان TRPM8 ترکیب می شود و حس خنکی و سرما را منتقل می کند. بستنی نعنایی اگر پیدا نکردید از طعم و اثرات مشابه آن در چای یخ نعنایی استفاده کنید. نعنا گل سر سبد روزهای گرم تابستان است. 
 
نخود فرنگی
صرف نظر از خواص آب رسانی نخود فرنگی ها ، آنتی اکسیدان و ویتامین C موجود در این دانه های سبز می تواند سپر محافظ در برابر آفتاب باشد. آنتی اکسیدان محلول در آب نه از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند و در کنارش کلاژن هم ترشح می کند. کلاژن به پوست قوام می دهد و از افتادگی و پیری آن جلوگیری می کند. چیزی که بیشتر خانم ها در کرم های آرایشی و زیبایی به دنبال آن هستند در این ماده خوراکی هست. 100 گرم نخود فرنگی ، 80 درصد نیاز بدن زنان و کمی بیشتر از این میزان ، نیاز مردان را تامین می کند.
ماهی قزل آلا
شاید جای تعجب باشد اما ماهی قزل آلا هم می تواند جلوی از دست رفتن و تبخیر آب از بدن را بگیرد و این به دلیل اسیدهای چرب امگا 3 ضروری است که به هیپوتالاموس شما کمک می کند که دمای بدن را کنترل کند. هیپوتالاموس  بخشی از مغز است که مدیریت دمای بدن، گرسنگی و تشنگی را در دست دارد. اگر یک هیپوتالاموس قوی داشته باشید گرما زدگی و تشدید علائم آن در شما کمتر است. به ماهی یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید و کنارش کلم بروکلی بخار پز بگذارید تا به بشقاب تان مواد معدنی هم اضافه شود. 
 
گلابی
آنهایی که روی توسعه سلامتی شان تاکید دارند پیشنهاد می کنند که برای سلامتی بهتر روزانه 6 تا 8 لیوان آب و مایعات دریافت کنید و البته این عددها بر اساس نوع فعالیت روزانه و وزن هر فردی قابل تغییر است. همه این حجم از نیازمان از راه نوشیدن آب احتمالا سخت است اما پای میوه ها که به بدن مان باز شود قسمتی از این نیاز هم تامین می شود. از بین میوه های آبدار ، گلابی ها در صف اول هستند. گلابی میوه ای ترد و آب دار است با میزان قابل توجهی از فیبر محلول. 
 
 
 
سوپ 
انواع سوپ سبزیجات که سرشار از ویتامین ، فیبر و آب است می تواند هم غذای سالم در رژیم غذایی تان باشد هم به دلیل آبکی بودن حجم بیشتر از آب را به بدن تان برساند. در کنار سبزیجات می توانید از جو هم استفاده کنید. جو دانه ای عالی برای سم زدایی از روده است و در مسمومیت فصل تابستان هم هست.
 
آب نارگیل
نوشیدن آب نارگیل یک راه عالی برای تازه کردن و احیای بدن شما است. ویتامین ها، مواد معدنی و الکترولیت ها در آب نارگیل آن را یک روش موثر برای بازگشت بدن به حالت تعادل است. به علاوه اینکه زمانی که بدن دچار استرس گرما می شود میزانی از انرژی خود را از دست می دهد و آب نارگیل یک جبران کننده مطلوب است که می تواند به تنهایی یا با ترکیبی از میوه های دیگر به صورت دسر نوش جان شود. 
 
آناناس
آناناس نه تنها آب ، مواد مغذی و آنتی اکسیدان دارد بلکه خاصیت تسکین دهندگی دارد .
آنزیم های موجود در آناناس به کاهش التهاب بدن در تابستان کمک می کند. پتاسیم موجود در آناناس هم قابل توجه است. یک معجون و آبمیوه استوایی خانگی می تواند نوشیدنی رژیمی و سالم باشد و نیاز بدن تان را در روزهای گرم تابستان تضمین کند.  با نصف فنجان آناناس ، موز یخ زده یک عدد و یک چهارم خیار با پوست که به قطعات کوچک تقسیم شده و اضافه کردن یک فنجان آب نارگیل سرد می توانید به آسانی کوکتل میوه تابستانی درست کنید و جایگزین نوشابه های گازدار که تهدید کننده سلامت بدن است نوش جان کنید.
 
این 11 مورد منوی پیشنهادی اختصاصی مجله اینترنتی وبلایت است که برای شما و از آخرین منابع پژوهشی روز دنیا ترجمه شده است. پیشنهادهایی که جلوی گرمای شدید را می گیرد و بدنتان را خنک نگه می دارد برای جنگیدن با تابستان و گرمایش.
 
نظر به صورت خصوصی ارسال شود.